Lotta Andersen Sbrzesny förstärker ledningen i Stockholm

2019-06-18: Lotta Andersen Sbrzesny tillträder rollen som Konsultchef på Lexicon IT-konsult Stockholm.

Lexicon IT-konsult i Stockholm har de senaste åren haft stark tillväxt och förstärker nu ledningen med Lotta Andersen Sbrzesny. Lotta tillträder rollen som Konsultchef och kommer aktivt att arbeta med personalfrågor, rekrytering och Employer Branding, detta för att ytterligare öka expansionstakten i Stockholm.

Lotta har en har lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med att attrahera, rekrytera och utveckla nyckelpersoner. Lotta kommer senast från Time People Group där Lotta var Sales & Business Manager och innan dess Zerochaos där Lotta var verksam som Program Manager. Lotta har en värdefull helhetssyn på vad som är viktigt för att nå framgång i konsultbolag då hon har erfarenhet av roller som konsultchef, HR chef och mer säljorienterade roller.

–Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig an uppgiften att få vara konsultchef på Lexicon IT-konsult i Stockholm. Våra kunder kommer att kunna dra nytta av de kunskaper och erfarenheter som jag förvärvat i mitt yrkesliv. Jag ser stora möjligheter att ytterligare utveckla vår position till en ledande leverantör av IT-tjänster med riktigt duktiga konsulter som effektiviserar våra kunders IT-miljö. Det skall bli oerhört kul att tillsammans med ledningen på Lexicon IT-konsult få vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Framförallt lockar Lexicon IT-konsult med sina höga ambitioner, intressanta kunder, kompetenta medarbetare och humana synsätt. Jag hoppas kunna tillföra en hel del genom mina tidigare erfarenheter och kunskaper sedan mina många år i branschen, säger Lotta Andersen Sbrzesny.

– Lotta är en driven person och har en gedigen bakgrund från olika ledande roller, hennes drivkrafter är IT som möjliggörare och hennes ständiga fokus på konsulterna. Lottas styrka ligger i hennes goda samarbetsförmåga och fokus på vad som är bäst för kunden. Lotta är som person är väldigt engagerande och hon har förmågan att få både medarbetare och ledningen att arbeta mot gemensamma och utmanande mål, mycket tack vare sin prestigelösa ledarstil i kombination med en positivism som smittar. Vi är mycket glada att ha Lotta ombord och står i och med detta ännu bättre rustade för att fortsätta utveckla vår verksamhet i enlighet med våra höga ambitioner, säger Carl Johan Bernadotte, CEO Lexicon IT-konsult Sverige.

Lexicon IT-konsult startade 2007 och har idag kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Lexicon IT-konsult erbjuder IT-konsulttjänster och lösningar till stora och medelstora företag i norden inom IT Support, Infrastruktur, och Drift.

Ytterligare information lämnas av:
Carl Johan Bernadotte, CEO Lexicon IT-konsult Sverige, cj.bernadotte@lexiconitkonsult.se  076-307 27 75

Lotta Andersen Sbrzesny, Konsultchef Stockholm, lotta.andersen@lexiconitkonsult.se  070-710 79 20

Hur mycket kostar ert teknikstrul?
Föråldrad teknik, IT-strul och ineffektiva system leder till att en hel arbetsmånad försvinner på svenska kontor, per anställd och år! Gör vår teknikkalkyl för att ta reda på hur mycket ditt företag kan tjäna på förnyad infrastruktur.