Press Release

Lexicon IT-konsult fyller 10 år och summerar år 2017 med fortsatt stark tillväxt, nya bolag och nya erbjudanden.

Lexicon IT-konsult koncernen har idag över 190 medarbetare och fortsätter att växa med snabb fart. Under 2017 växte omsättningen med 47% vilket innebär en fantastisk fart in i 2018. Lexicon IT-konsult har det senaste året utvecklat sitt erbjudande och har idag nästan 20 % av sin leverans via projekt och åtagande. Genom att rekrytera marknadens mest engagerade och kompetenta konsulter inom infrastrukturområdet har bolaget fortsatt sin tillväxt. Under det senaste året har tillväxten även skett genom förvärv av ny verksamhet som stärker koncernens erbjudande inom Dental IT, ITENT AB.

Lexicon IT-konsult har en tydlig inriktning mot projekt, åtaganden men också traditionell konsulting. Erbjudandet inom tjänster/projekt är bla Outsourcing, ServiceDesk, IT-drift, Molntjänster och Säkerhetslösningar. Bolaget erbjuder också marknaden traditionella konsulter som Drift-, Nätverkstekniker, Helpdesk och Teamlead.

-Våra konsulter är det viktigaste vi har och vi arbetar aktivt med vår värdegrund där Humanism och Teamkänsla är de två viktigaste. Det är genom att kunna kombinera småskalighetens fördelar, i form av närhet och engagemang, med koncernens möjligheter vi säkrar fortsatt framgång. Med en gemensam värdegrund skapar vi trivsel i vårt dagliga arbete och vi ger personlig utveckling till alla medarbetare, säger Carl Johan Bernadotte, VD Lexicon IT-konsult Sverige.

– Det känns oerhört glädjande att vi nu stänger 2017 med fantastiska tillväxttal, många nya duktiga medarbetare och nya kunder. Vår fortsatta paketering av vårt erbjudande har varit en framgångsfaktor under 2017 och vi kommer fortsätta att utveckla vårt erbjudande med nya affärsområden, nya etableringar och stark tillväxt över hela vår erbjudandeportfölj under 2018. Vårt unika erbjudande med karriärmöjligheter, kompetensutvecklingsplaner, teamaktiviteter, kollektivavtal, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring mm gör att vi har stor förmåga att attrahera just de konsulter som är rätt för oss vilket skapar goda förutsättningar för fortsatt tillväxt. Vi har aldrig haft så bra förutsättningar när vi går in i ett nytt kalenderår som starten av 2018. Det kommer att bli ett otroligt spännande år med våra medarbetare och kunder i fokus, avslutar Carl Johan Bernadotte.

För mera information kontakta gärna: Carl Johan Bernadotte, VD Lexicon IT-konsult, cj.bernadotte@lexiconitkonsult.se , tel. 076-307 27 75.

Lexicon IT-konsult erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag i norden inom områdena IT-support, IT-drift och Infrastruktur. Lexicon IT-konsult har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Vill du veta mer? - Kontaka oss

Carl Johan Bernadotte
VD Lexicon IT-konsult
Hur mycket kostar ert teknikstrul?
Föråldrad teknik, IT-strul och ineffektiva system leder till att en hel arbetsmånad försvinner på svenska kontor, per anställd och år! Gör vår teknikkalkyl för att ta reda på hur mycket ditt företag kan tjäna på förnyad infrastruktur.