Lexicon IT-konsult förvärvar ITENT

Lexicon IT-konsult har det senaste året haft stark tillväxt och förvärvar nu bolaget ITENT för att stärka bolagets totala erbjudande inom dental IT. ITENT är fokuserade på att hjälpa tandvårdskliniker med bland annat strukturdesign och installation av nätverk, serverlösningar anpassade för dental IT, underhåll och drift av nätverk, säkerhetsanalys och åtgärdsförslag för befintliga nätverk.

ITENT har en trettonårig historik bakom sig och i samband med förvärvet övergår grundaren, Christian Dybeck, och bolagets kunder till Lexicon IT-konsult. Christian fortsätter att vara ansvarig för verksamheten som kommer att agera och verka i Göteborg med omnejd.

”För mig är ITENT´s kunder och erbjudanden extra intressanta då bolaget kommer stärka vår tjänsteleverans inom support, drift och datacenter. Eftersom vi har andra tandvårdskliniker inom Göteborgsregionen så utökar vi nu vårt erbjudande inom Dental IT inom vår koncern”, säger Carl Johan Bernadotte, CEO Lexicon IT-konsult.

”Vi har under en längre tid diskuterat förändringen inom tandvårdssektorn refererad till den digitala transformation som nu sker på marknaden. Jag har haft en dialog med Lexicon IT-konsult och känner att tillsammans med dem kan vi erbjuda våra kunder en helt annan bredd. Min vision på ITENT stämmer väl överens med den vision som Lexicon IT-konsult har och därför känns det naturligt att ingå i Lexicon IT-konsult”, säger Christian Dybeck.

Lexicon IT-konsult erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag i norden inom områdena IT-support, IT-drift och Infrastruktur. Lexicon IT-konsult har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Ytterligare information lämnas av:

Carl Johan Bernadotte, CEO Lexicon IT-konsult. cj.bernadotte@lexiconitkonsult.se 076-307 27 75

Christian Dybeck, Service Delivery Manager Lexicon IT-konsult Christian.dybeck@lexiconitkonsult.se 070-974 73 72

Hur mycket kostar ert teknikstrul?
Föråldrad teknik, IT-strul och ineffektiva system leder till att en hel arbetsmånad försvinner på svenska kontor, per anställd och år! Gör vår teknikkalkyl för att ta reda på hur mycket ditt företag kan tjäna på förnyad infrastruktur.
Vill du läsa mer?