Kundcase

Vår digitala framtid

Du hör skratt, grått och skrik. Du ser en gunga som svänger fram och tillbaka. Du ser även smartphones och surfplattor, Wi-Fi nätet ansträngs flitigt. Du befinner dig på dagens skolgård.

Problem

Vår kund är en av Sveriges största utbildningskoncerner, de har allt ifrån förskoleutbildning till vuxen utbildning. Under de senaste tjugo åren har samhället undergått en digital revolution, detta gäller självklart även för vår utbildning och skolgång. Då utbildningen förlitar sig på digitala läromedel krävs det att deras IT-miljö är välfungerande och då ett problem uppstår bör utbildningen fortgå utan avbrott.

Lösning

Vi har varit med och skapat en central support, den här supporten kan lärare och administratörer ringa och få support vid alla möjliga problem. Allt ifrån att en elev inte får igång Office paketet till att nätverket ligger nere. Vi har en dynamisk support, så i de händelser där de behöver mer support kan vi tillsätta det snabbt.

Resultat

Idag används tjänsten för all support till kundens skolor. Vissa av de konsulter som vi tillsatte jobbar nu hos vår kund på heltid med just deras support. Då deras företag växer kommer även supporten att växa.

Vill du veta mer? - Kontaka oss

Mattias Andersson
Key Account Manager
+46 70 550 44 36
Hur mycket kostar ert teknikstrul?
Föråldrad teknik, IT-strul och ineffektiva system leder till att en hel arbetsmånad försvinner på svenska kontor, per anställd och år! Gör vår teknikkalkyl för att ta reda på hur mycket ditt företag kan tjäna på förnyad infrastruktur.