Medarbetare berättar
Möt några av våra medarbetare - kanske dina framtida kollegor - och hör vad de har att berätta.

Simon Carlstedt

Supporttekniker, Stockholm

"förstå hur allting hänger ihop i en stor och komplex IT-miljö."


  • Vilken typ/kategori av konsult är du?

Jag är support-/helpdesktekniker, jag sitter framförallt i servicedesken och i vissa fall är jag ute on-site.

  • Vad har du för roll just nu? Och vad är dina primära arbetsuppgifter

Just nu jobbar jag primärt i supporten. Där jobbar jag med att svara på IT frågor för de företag som är kopplade till oss. Jag får lösa supportproblem av alla möjliga sorter.

  • Vad var det som fick dig att vilja arbeta på Lexicon IT-Konsult

Jag jobbade med IT-support innan och en kollega rekommenderade att jag skulle börja här istället. Jag kände att jag kunde utvecklas här och få nya utmaningar.

  • Vad är roligast med ditt jobb?

Att jag har stor variation i arbetsuppgifter och att jag har eget ansvar att lösa de problem som uppstår.

  • Vad är det roligaste/mest spännande/mest givande uppdraget du har haft?

Att vara med och installera och starta igång en kunds centralisering. Från att vara med att sätta upp alla servrar till att sköta driften till att nu sitta med support ärenden. Det var roligt att vara med från start till slut och se hela processen.

  • Vad har du för tidigare bakgrund/utbildning?

Jag har inte studerat utan jag började att jobba med en lägre nivå av support och blev utbildad på jobbet allt eftersom.

  • Vad är det mest spännande du har lärt dig under din tid med Lexicon IT-Konsult?

Att lära sig hur Active directory fungerar, att se och förstå hur allting hänger ihop i en stor och komplex IT-miljö.

 

Bli en av oss!
Söker du nya utmaningar och uppskattar en trygg anställning, bra förmåner, utmanande uppdrag och kunniga och trevliga arbetskamrater?
Då vill vi träffa dig!